Taman Desa PD Bhg 1



Rumah ku Syurga ku,terasa bagaikan mimpi sahaja dan rasa bagaikan tidak percaya bahawa saya mempunyai rumah sendiri akhirnya Alhamdulillah aset-aset..,rumah ini terletak di mukim Linggi,Port Dickson Negeri Sembilan,jika ke Teluk Kemang untuk beriadah kira-kiara 10 ke15 minit jarak perjalanan (guna kereta) dan ke bandar Port Dickson pula jarak perjalanan lebih kurang 25 ke 30 minit (guna kereta).Gambar ni saya ambil ketika rumah ini dalam keadaan 80 % siap..Ha lihat tu siap ada 3 ekor penjaganya kan huhu..



Ni pula pandangan dari tepi rumah,agak-agak nak buat ape ye kat tanah yang lebih tu,boleh ke tanam sayur-sayur ke atau pun buat bodoh je hehe.Rumah teres 1 tingkat,keluasan rumah 20 X 70 dan jumlah keluasan tanah 2691 kaki persegi.


Belakang rumah ini nampak menarik tetapi tiada idea lah nak buat apa-apa,hmm mungkin kena duduk atau pun tinggal disitu dulu barulah datang idea-idea yang masuk akal kan..
Oh ye kepada kawan-kawan yang belum membeli rumah saya nasihatkan cepat-cepat lah cari sebab harga rumah sekarang semakin tahun semakin mahal,5 tahun yang lepas jika tak silap harga rumah sekitar 60k hingga 70k ( k untuk ribu)dan sekarang pula rumah biasa pun sudah menjangkau harga 90k lebih.


12 comments:

lovelywa said...

taman Desa PD?? Port Dickson? Pantai Dalam??

AJIB said...

Hehe good questions lovelywa...Taman Desa Port Dickson:-)

farah amirah said...

amboi luasnye. heee.

AJIB said...

yup luas,tetapi semakin luas,semakin mahal cukai nya setiap tahun nak bayar ehehe...

WANA said...

chantek la umah ni. selamat berpuasa! :)

jia kreatifelt said...

besh bile dh ad umh sendri:-)

MISS Z BERCELOTEH said...

betul tu.. rumah makin lama makin mahal..
tahniah dah ada rumah sendiri :)

missina said...

rasa excited sgtkan bila dah ada umah sendri ni,,ni nak duduk ke wat sewa?area kitaorg dah RM130k tau,,,huhu

AJIB said...

bt ms skrng ingt nk wt sewa lu kot hehe sbb nk tngglpn ade lg 12 tahun lg barulh blh stay situ:)
spe nk sewa boleh cpat2 sblum terlmbat hehe:)

Cik Laure Weng said...

rumah ku syurga ku,,..
xde rumah.. susah mahu hidup..hehe
betul x org kuat makan cabai..

AJIB said...

hmm betul2...Baiti Jannatikn:)
kat tanah kosong tu nk tanam cabai byk2,nnt cik Laure Weng boleh singgah ambil bnyk2 hehe:)

eimah siti said...

wahhhh..da ada umah sndiri...huhu..untung la...