HONDA


Nama yang tidak asing lagi dalam dunia pemotoran.Baru-baru ini saya ada buat perancangan untuk tukar kereta daripada Model Proton Kepada Model Honda,tetapi Kereta Honda terpakai yang mampu dimiliki,terlalu banyak juga pilihan jadi saya ingin minta bantuan anda memberi pendapat apa yang harus saya pilih dan yang paling penting laju,selesa,besar dan jimat minyak.
Kepada penggemar kereta buatan Jepun harap dapat berkongsi apa jua maklumat kerana saya kurang pengetahuan dan tiada pengalaman memandu kereta Honda.
Pilihan ada lima antaranya:



 
Ini Honda Accord Inspire CB5 awal tahun 1991 mempunyai 5 cylinder in line ataupun Honda G  2.0cc auto SOHC (Single Overhead Camshaft). Injin dia boleh tahan besar juga.Semuanya JDM tau.


 
Ini pula Honda Accord SM4 2.0cc tahun 1993 auto.


 
Ini pula Honda Accord SV4 H22A VTEC 2.2cc auto tahun 1994


Honda Ferio EG B16.

 Honda EK 1.6 tahun 1996.



Macam mana apa pendapat anda yang manakah paling sesuai untuk saya.???

8 comments:

faizalfretless said...

wahhh sumer chantek2 zid...tak sabo nk tangkap satu hehehehe...

faizalfretless said...

tp bayor 30thun wawawawa....

Mîss Rôry said...

HONDA, POWER OF DREAMZZZZZZZZZZZZ..

Honda Accord SV4 H22A VTEC 2.2cc tu pon OK.. :)

Anonymous said...

kereta buatan jepun, esp honda sparepartnya mahal. walaupun plastic yg kecil sebesar ibujari sekali pun. Di UK kereta jepun murah tapi bila kereta membuat masalah, org akan menjualnya daripada terpaksa memperbaikinya..kos labour dan kos parts..

kawan dulu ada pakai keta jepun, honda dan toyota, tidaklah ekonomikal seperti kereta proton.
part utk proton lagi murah kerana locally made and labour cost juga rendah.
kelasakan proton- saya pernah bawa redah proton didalam banjir kat korner batu 3 shah alam.. air setengah paras cermin .. alhamdullillah selamat dan tidak mati.. haha mercedes didepan ada sangkut itu baru air paras betis...

lagi satu nay tg imported esp jeopun ke german ke parts pun import price la parts ke apa ke etc.. goodluck

Izzah said...

dah pernah merasa pakai honda..mmg pergghhh!

AJIB said...

hmm Ummi pakai honda jenis pe ye?boleh berkongsi maklumat atau pengalaman x hehehe...

Mr Paktam said...

sv4 tu memang sesuai arr,tapi kalo auto susah cakap tentang save minyak,manual punya mmang save,dgn kpsiti enjin 2.0.. sedapnya honda ni tak tahu nak cakap arr,mmang best btul..aku bru je amik sv4..

Anonymous said...

kalu sm4 memang k.cuma masalah hrga brng tu ah sngt mahal.kekadang susah nak cari.kalu pasal petrol ikut tahap kelajuan pengguna..ada ramai yang bagitahu sm4 sngt boros ptrolnya,i pun guna sm4 jga...klu i slow memang k je .rm10/65km esso/minyak lama ler hehe..kalau kita bwa lju memang bis ler cpat ptrol mana2 kreta pun